realiti hidup


situation 1

uncle A : adik,berapa harga baju nie?
saya  : RM 109
uncle A: tapi uncle cuma ada RM 100 je,ingat nak beli baju nie untuk isteri
saya  : mmm...kalau macam tue uncle cuba cari baju yang lain.
uncle A: tapi uncle berkenan dengan baju tue.adik simpan dulu baju nie.2 hari lagi uncle datang

2 hari kemudian 

uncle A : adik simpan lagi tak baju yang uncle nak tu.
saya : simpan lagi,kejap saya ambilkan
uncle A : minta maaf ye adik,uncle susahkan adik.
saya : tak pe uncle.perkara biasa


situation 2.

unlce B : tolong carikan baju anak-anak saya ini ( nada angkuh)
saya : okay

2 jam kemudian 

uncle B : adik,berapa total semua baju tue.
saya : semua sekali RM 1000
uncle B : nah adik..
saya : ......


itulah realiti hidup

When life is too easy for us, we must beware or we may not be ready to meet the blows which sooner or later come to everyone, rich or poor.
Eleanor Roosevelt

No comments: