ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadan...Sesungguhnya saya bersyukur akan nikmat dan kurniaan yang Tuhan berikan..Sesungguhnya saya gembira akan kedatanganya..Kedatangan yang senantiasa dinanti-nantikan.Ramadan yang penuh dengan keberkatan,yang penuh dengan keampunan dan penuh kenikmatan...
teringat saya akan bait-bait itu..


Akan tetapi puasa orang-orang yang dekat dengan Tuhan, tidak berpenghujung. Tidak dimulai dengan syuruk dan tidak diakhiri dengan ghurub. Tidak dapat dihitung dengan bilangan jam dan batasan waktu. Malah dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan mengharap reda Allah. PUASA MEREKA DIIRINGI DENGAN RASA BERTUHAN YANG MENDALAM DAN RASA HAMBA YANG MEKAR MEMBUNGA. Dirasakan Ramadan inilah rahmat dan kasih sayang Tuhan itu melimpah-ruah. .

moga Ramadan kali ini akan membuatkan diriku berubah untuk menjadi seorang muslimah yang lebih baik..moga Ramadan kali ini...memberikan kesedaran dalam diriku..Ingin saya mengubah diri sya untuk menjadi seorang muslimah yang lebih baik..


Bagi orang yang menghayati Ramadhan yang diberkati, puasanya akan berkesan dihati hingga membina peribadi.
Insyaallah..
buat teman-temanku ,
Nabi SAW bersabda: “Siapa berpuasa pada bulan Ramadhan kerana iman dan mengharapkan reda Allah, akan diampuni dosanya yang terdahulu dan kemudian”
  
oleh itu...carilah keredaanNya..
SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA..  

No comments: