alhamdulillah

USAHA ITU TANGGA KEJAYAAN

aku bersyukur kepadaMu..sesungguhnya segala nikmat yang telah Engkau berikan begitu bermakna buat kehidupanku..Kini aku redha dengan segala yang telah Kau aturkan..mungkin itu yang terbaik buat diriku...Pertama kali mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang ini,ramai yang menentang.banyak mulut yang mengatakan kos yang aku ditawarkan itu tidak mempunyai masa depan..tetapi bagi diriku,mereka semua silap.tidak semua benda yang baik,baik untuk kita,dan tidak semua benda yang buruk,buruk untuk kita.bergantung kepada individu tersebut...mungkin tidak semua impian yang kita impikan kita akan capai. .kadang-kadang kita harus terima segalanya dengan redha..insyallah segala yang kita usahakan mendapat berkat dan berjaya..bagi diriku tidak perlu merassa rendah diri apabila ditawarkan sesuatu yang tidak dipandang hebat oleh orang lain..itu semua adalah ketentuan dariNya..harus kita terima dengan ikhlas..begitu juga dengan diriku..kekecawaan tidak dapat melanjutkan pelajaran yang aku minati aku jadikan ianya satu cabaran buat diriku untuk menjadi seorang yang berjaya..bagi diriku rezeki ada di mana-mana.kita sebagai umatNya haruslah mencari peluang yang ada untuk memajukan diri,keluarga,dan juga agama..semua itu tidak mustahil..kita hanya perlu berusaha untuk mencapainya...


No comments: